از گوشه و کنار هستند کسانى که آیفون و آیپد را غیر حرفه اى، بدون کاربرد و بى کیفیت میدانند. امروز با معرفى یک برنامه کم نظیر بار دیگر این جمله را با قضاوت خودتان نقض میکنیم.با ما در ادامه مطلب همراه باشید.



این برنامه محصولى از شرکت ادوبى میباشد. در واقع تقریبا تمام امکانات ضرورى که در یک تبلت حرفه اى نیاز باشد را براى شما به ارمغان مى آورد. اما ما آموزش کار با این برنامه را شروع میکنیم.

در وهله اول این برنامه را با کلیک بر روى لینک زیر در اپ استور دانلود کنید. 


دانلود برنامه ادوبى ریدر

 در وهله دوم شما باید فایل پى دى اف خود را وارد این برنامه کنید.این کار با فشردن دکمه هاى زیر ممکن مى شود.

  شیر کردن

حال وارد برنامه مى شوید.کافیست خواندن را شروع کنید. اگر نور صفحه اذیتتان میکند حالت شبانه را انتخاب کنید واگر گشت و گذار در بین صفحه ها به شکل اسکرول را دوست ندارید حالت چپ به راست یا راست به چپ را انتخاب کنید( پیشنهاد شده توسط ما)

حالت شبانه

ناگهان چیزى به ذهنتان خطور میکند و قصد دارید آنرا یادداشت کنید. دست خود را روى قسمتى از صفحه که متن ندارد نگه داشته و از بین گزینه هاى ظاهر شده، یادداشت را انتخاب کنید. اگر قصد دارید روى متنى خط بکشید بر گزینه اى که در تصویر زیر قرار دارد(مداد زیر نماد تفکر) کلیک کرده و روى نمادى که خطى بر روى حرف T کلیک کنید حالا متن انتخاب شده زیر یک خط نگه داشته مى شود.

حالت شبانه

حال اگر میخواهید که زیر متن خط بکشید در همان نماد که در عکس بالا دیده مى شود کلیک کنید و بر روى نماد خط زیر حرف T کلیک کنید. اگر میخاهید آن متن را highlight کنید روى نماد در عکس بالا کلیک کنید و سپس نمادى که خرف T درون یک مربع است را انتخاب کنید و متن مورد نظر را هایلایت کنید.

اما اگر قصد دارید تا شکلى را روى این صفحه از فایل رسم کنید دست خود را روى قسمتى از صفحه ى فایل که در آن قسمت متنى ندارد قرار داده و نگه دارید تا گزینه freehand ظاهر شود،آنرا کلیک کنید شکل خود را رسم کنید.


در تمامى مراحل بالا گزینه سیو را پس از انجام عمل بزنید و اگر خواستید آنرا ویرایش کنید روى آن کلیک کرده و فونت یا رنگ یا اندازه آن را تغییر دهید( گزینه ها را نشان میدهد و کار ساده اى است)


از ویژگى هاى دیگر این برنامه قابلیت سیو کردن این فایل ها در فضاى ابرى است که با ثبت نام در آکروبات،میتوانید آنرا در دستگاههاى دیگر خود داشته باشید.


ویژگى هاى دیگر در نسخه غیر رایگان با قیمت ده دلار ده ماه در تصویر زیر نشان داده شده است. از جمله تبدیل پى دى اف به پاور پونیت و وورد یا برعکس و یا تبدیل عکس به فایل پى دى اف.

ستلتلتثریرصاسا

امیدورایم مطلب ما مفید باشد نظرات و انتقادات خود را از ما دریغ نکنید.